หน้าแรก > บทความ > เคล็ดลับสำคัญ ในสร้างแบรนด์อาหารเสริมให้สำเร็จไว ต้นทุนน้อย กำไรเยอะImportant tips In building a supplement brand to achieve quickly, less cost, a lot of profit!!

เคล็ดลับสำคัญ ในสร้างแบรนด์อาหารเสริมให้สำเร็จไว ต้นทุนน้อย กำไรเยอะImportant tips In building a supplement brand to achieve quickly, less cost, a lot of profit!!

ในยุคโลกปัจจุบันที่ผู้คนนิยมทานอาหารเสริมเป็นตัวช่วยในเรื่องของสุขภาพและความงาม และในตลาดที่มีความหลากหลายของแบรนด์อาหารเสริมที่เกิดขึ้นมาเพื่อแข่งขันในทางธุรกิจ ในการสร้างแบรนด์อาหารเสริมหากว่าเราสามารถพัฒนาสูตรเฉพาะสำหรับแบรนด์เราได้นั้นนับว่าเป็นเรื่องที่ดีมากและยังสามารถเป็นจุดเด่นของแบรนด์ เพราะสามารถสร้างจุดขายที่แตกต่างจากคู่แข่งได้ ทำให้สินค้าโดดเด่นน่าสนใจขึ้น นำมาซึ่งยอดขายที่ดีไปด้วย

แต่ที่หลายแบรนด์นั้นยังไม่กล้าสร้างแบรนด์อาหารเสริมโดยใช้การพัฒนาสูตรอาจเป็นเพราะหลายสาเหตุ เช่น กลัวใช้เวลานาน กลัวต้นทุนที่สูงขึ้น กลัวสินค้าขายไม่ดี เป็นต้น แต่ด้วยเทคโนโลยีนวัตกรรมการคิดค้นในการผลิตผลิตภัณฑ์ใหม่ๆ นั้น ต้นทุนต่ำ และสามารถปล่อยสินค้าสู่ตลาดเพื่อทำกำไรได้อย่างรวดเร็ว โดยที่ทุนไม่จมนั้นเจ้าของแบรนด์ทั้งหลายคงมีความสนใจเป็นอย่างมาก และนี่คือความสำคัญของการวางแผนก่อนในการพัฒนาสูตรผลิตภัณฑ์ใหม่หรือ New product development ซึ่งขั้นตอนที่ควรมีในการพัฒนาสูตรผลิตภัณฑ์ใหม่ให้มีประสิทธิภาพ

ซึ่งขั้นตอนสำคัญในการพัฒนาสูตรอาหารเสริมให้ปังและและเป็นการวางแผนที่ดีแบ่งเป็นขั้นตอนดังนี้

ขั้นตอนที่ 1 : รวบรวมและวิเคราะห์ข้อมูล Generating

ทำการวิเคราะห์ตามหลักของ SWOT กับไอเดียของผลิตภัณฑ์ใหม่ รวมไปถึงข้อมูลที่มีของตัวผลิตภัณฑ์ ข้อมูลทางการตลาด แนวโน้มและการเติบโตของตลาด ข้อมูลของคู่แข่งเพื่อให้เข้ากับความเสี่ยงในแต่ละรูปแบบที่เราได้วิเคราะห์ไว้

ขั้นตอนที่ 2 : ทำการคัดเลือกหรือคัดกรองไอเดีย Screening The Idea

การตัดสินใจคัดเลือกไอเดียที่ผ่านการวิเคราะห์ที่มีแนวโน้มทางการตลาด วิวัฒนาการใหม่ๆ ส่วนแบ่งตลาด รวมไปถึงสิ่งที่ผู้ใช้ผลิตภัณฑ์คาดหวังหรือควรจะได้รับจากการใช้ผลิตภัณฑ์ของเรา

ขั้นตอนที่ 3 : การวิเคราะห์ธุรกิจ Business Analytics

สำหรับการพัฒนา New Product Development การรวบรวมขั้นตอนทั้งหมด เพื่อใช้ในการดูความคืบหน้าของงานนั้น ควรมีการบันทึกข้อมูลต่างๆ เช่น เวลาที่ใช้ในแต่ละขั้นตอน เทียบกับเวลาที่กำหนดไว้สำหรับการเปิดตัวผลิตภัณฑ์ใหม่เพื่อใช้ในการแข่งในอนาคตได้

ขั้นตอนที่ 4: ทดลองความสามารถของตลาด Beta / Marketability Tests

ก่อนวางขายหรือปล่อยสินค้าออกสู่ตลาด ควรมีการทดสอบตลาดด้วยการปล่อยสินค้าที่เป็นเวอร์ชั่นทดลองหรือ beta ออกมาก่อน และมีทีมที่จะทำการทดสอบ เพื่อทำการเก็บข้อมูลของผลิตภัณฑ์ทั้งจุดแข็งและจุดอ่อน เพื่อช่วยให้สามารถปรับปรุงได้ทันก่อนปล่อยสินค้าออกสู่ตลาด วิธีนี้ก็เป็นการช่วยให้สินค้าเป็นที่รู้จัก อีกด้วย

ขั้นตอนที่ 5 : กำหนดสเปคและข้อมูลทางทางเทคนิคและปรับปรุงผลิตภัณฑ์ Technicalities + Product Development

ข้อมูลทางด้านเทคนิค รวมถึง feedback ต่างๆจาก beta และสามารถส่งข้อมูลไปยังแผนกอื่นได้เพื่อ ให้แผนกผลิตได้วางแผนการผลิต การตลาดได้วางแผนในการกระจายสินค้าสู่ตลาด การเงินได้สามารถจัดงบในการโปรโมทสินค้า แผนกคุณภาพได้จัดทำเอกสารเกี่ยวกับคุณภาพและแผนในการประกันคุณภาพ

ขั้นตอนที่ 6 : รีวิวผลิตภัณฑ์หลังปล่อยสินค้าออกสู่ตลาด Post Launch Review and Perfect Pricing

หลังจากปล่อยผลิตภัณฑ์ออกสู่ตลาดแล้วต้องมีการ รีวิวผลิตภัณฑ์ใหม่อย่างต่อเนื่อง (review New product development process) เพื่อติดตามผลและทำการพัฒนาผลิตภัณฑ์ รวมไปถึงการกำหนดราคา เพราะผลิตภัณฑ์ใหม่บางผลิตภัณฑ์จะเปิดตัวด้วยราคาพิเศษ ผลิตภัณฑ์เราต้องทำการพัฒนาอย่างต่อเนื่อง ไม่ว่าจะเป็นขั้นตอนการส่งมอบละอื่นๆ ที่เกี่ยวข้อง เพื่อที่จะให้ผลิตภัณฑ์ของเรายังคงเป็นที่ต้องการไปตลอดอายุของผลิตภัณฑ์In today’s world, people prefer to take supplements as an aid in terms of health and beauty. And in a market where a wide variety of supplement brands emerge to compete in business When building a supplement brand, it’s great if you can develop a formula specifically for your brand, and it can also be a brand’s hallmark. Because it can create a selling point that is different from the competition Make the product stand out more attractive Bring good sales as well

But many brands are not yet keen to create supplement brands using formula development, this could be due to a number of reasons, such as fear of taking a long time. Fear of higher costs Fear of bad-selling products, etc. But with innovative technology in the production of new products, the cost is low and the product can be released to the market for quick profit. As the capital doesn’t sink, many brand owners are likely to have a lot of interest. And this is the importance of pre-planning for new product development, which steps should be taken to develop new product formulas to be effective.

following steps :

Step 1: Collect and analyze the generating data

Conduct SWOT analysis with new product ideas Including the available information of the product Market information Trends and market growth Competitor information to address each type of risk we analyzed.

Step 2: Screening The Idea

Deciding to select analytical ideas with market trends. New evolutions, market share, and what users expect or deserve from using our products.

Step 3: Business Analytics

For the development of New Product Development, all steps are included. To view the progress of the work Information such as the time spent in each step should be recorded. Compared to the time allotted for the launch of new products for use in future races

Step 4: Marketability Tests Beta / Marketability Tests

Before selling or releasing products to the market There should be a market test of the market by releasing a beta version of the product first and a team that will test it. To collect product information, both strengths and weaknesses. In order to help them be able to improve immediately before the product is released to the market This will also help the product become known as well.

Step 5: Set specification and technical data and improve the product. Technicalities + Product Development

Technical information, including feedback from beta, can be sent to other departments to Let the production department plan the production Marketing plans to distribute products to the market. Finances can be budgeted to promote the product. The quality department has established quality documentation and quality assurance plans.

Step 6: Post Launch Review and Perfect Pricing

After the product is released to the market, there must be Continuous review of new products (review New product development process) to monitor results and develop products. Including pricing Because some new products will be launched with a special price. Products we need to develop continuously. Whether it is the delivery process and the other Related In order to keep our products in demand throughout the life of the product.